TÁMOP-6.1.2.A

A Bethlen Gábor Református Általános Iskola, Óvoda  a Társadalmi Megújulás Operatív Program keretén belül Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú intézményekben, valamint szabadidős közösségi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az iskolán kívüli szereplők bevonásával tárgyú felhívásán nyert.

Pályázatunk címe: „Ami igazán lényeges, az a szemnek láthatatlan” (Antoine de Saint-Expéry)

Azonosítószám: TÁMOP-6.1.2.A-14/2-2014-0160

 

A projekt megvalósítása során egészségfejlesztési programot valósítunk meg iskolánkban.  Iskolánk oktatási-nevelési célkitűzéseihez illeszkedően fontosnak tartjuk az egészségtudatos magatartás megismertetését, elterjesztését, fejlesztését diákjaink körében.

A pályázat keretén belül az alábbi programokat valósítjuk meg

  • • Heti egy alkalommal tanítása utáni testmozgás
  • • Heti egy alkalommal mozgás az óraközi szünetben
  • • Témahét egészséges élelmiszerek, és azok elkészítése témában
  • • Témahét az ivóvízfogyasztás népszerűsítése témában
  • • A helyes test- és száj-higiénés szokások kialakulását támogató program
  • • Párbeszéd, együttműködés továbbfejlesztése egészségfejlesztési szakemberekkel
  • • Egészségfejlesztési program felülvizsgálata

Víztisztító berendezések beszerzése

„Ami igazán lényeges, az a szemnek láthatatlan” (Antoine de Saint-Expéry)

Azonosítószám: TÁMOP-6.1.2.A-14/2-2014-0160

A projekt megvalósítása során egészségfejlesztési programot valósítunk meg iskolánkban.  

A projekt keretében a teljes tanéven keresztül heti egy alkalommal, délutáni időszakban egészségfejlesztő, játékos testmozgáson vesznek részt tanulóink.

„Ami igazán lényeges, az a szemnek láthatatlan” (Antoine de Saint-Expéry)

Azonosítószám: TÁMOP-6.1.2.A-14/2-2014-0160

A projekt megvalósítása során egészségfejlesztési programot valósítunk meg iskolánkban.  

Egészséges termék projektnapot tartottunk: ahol egészséges élelmiszerekből készíthető ételeket készítettünk változatos módon. A gyermekek bemutatták szüleiknek a Témahéten elkészített interjúkat, élménybeszámolókat, projektmunkákat. A nap végén megvendégelték a meghívott szülőket az általuk elkészített ételekkel.

 

„Ami igazán lényeges, az a szemnek láthatatlan” (Antoine de Saint-Expéry)

Azonosítószám: TÁMOP-6.1.2.A-14/2-2014-0160

A projekt megvalósítása során egészségfejlesztési programot valósítunk meg iskolánkban.  

A helyes test- és száj-higiénés szokások kialakulását támogató programok keretében fogorvos, orvos, és védőnők látogattak iskolánkba. A tanulók megismerkedtek az alapvető test- és száj-higiénés fogalmakkal. Az előadások végén vetélkedő formájában adtak számot a megszerzett ismeretekről.

 

„Ami igazán lényeges, az a szemnek láthatatlan” (Antoine de Saint-Expéry)

Azonosítószám: TÁMOP-6.1.2.A-14/2-2014-0160

A projekt megvalósítása során egészségfejlesztési programot valósítunk meg iskolánkban.  

A projekt keretében a teljes tanéven keresztül heti egy alkalommal, tanórai szünetben zenés „iskolatorna” keretében mozgatjuk meg magunkat.

„Ami igazán lényeges, az a szemnek láthatatlan” (Antoine de Saint-Expéry)

Azonosítószám: TÁMOP-6.1.2.A-14/2-2014-0160

A projekt megvalósítása során egészségfejlesztési programot valósítunk meg iskolánkban.  

Témahét, amely az egészséges élelmiszerek megismerését, az élelmiszerek változatos elkészítési módjának elsajátítását támogató programokról szólt. A tanulók megismerkedtek a hét során az egészséges termékekkel, a helyi biotermékekkel, a különböző termékjelzésekkel. Ismereteket szereztek az egészséges élelmiszerek élettani hatásairól szervezetünkre. Meglátogattak helyi, egészséges élelmiszereket előállító termelőket, forgalmazókat. Interjúkat, projektmunkákat készítettek.

 

(Élmény)beszámoló

Törökszentmiklóson a Bethlen Gábor Református Általános Iskola, Óvoda egészségfejlesztési programot valósít meg a (TÁMOP-6.1.2.A-14/2-2014-0160 számú) pályázat keretében *

Az iskola által benyújtott pályázat címe: „Ami igazán lényeges, az a szemnek láthatatlan” (Antoine de Saint-Expéry)

A teljes projekt során a következő programokat valósítják meg: Heti egy-egy alkalommal testmozgás óraközi szünetben és tanítás után, egészséges élelmiszerek készítése, test- és száj-higiénés szokások kialakulását támogató program, párbeszéd egészségfejlesztési szakemberekkel, valamint:

Témahét az ivóvízfogyasztás népszerűsítésére

Ez utóbbi témában volt szerencsém együtt gondolkodni az iskola tanulóival. Nem voltam teljesen ismeretlen a diákok előtt, tekintve hogy tavaly a „Zöldmezőtúr” program keretében jó néhány osztállyal már találkoztam. A tavalyi illetve az idei téma is az egészséges környezetről, az egészséges életmódról szólt.

Mind a 16 osztálynak, 3-3 tanóra keretében tartottam a foglalkozásokat, hat tanítási napba sűrítve feszes volt a tempó, de bírtuk a gyerekekkel…

Nyilvánvalóan az első-második osztályosoknak másképpen kellett bemutatni ugyanazt a témát, mint a hetedik-nyolcadikosoknak, ez pedig a következőképpen történt:

–       az első órában a vízről általában beszélgettünk, mire is való a víz az alapvető szükségletek kielégítésén kívül, milyen társadalmi, környezetvédelmi és egyéb szempontokat tudunk felsorakoztatni, ha a vízről mint fogalomról beszélünk,

–       a második órában egy két oldalas (anonim) kérdőívet töltöttek ki a diákok, amelyben az „ivási szokásaikról” kérdeztük őket, a kérdőív kitöltése után megtárgyaltuk, hogy miért jó a tiszta víz fogyasztása, milyen italokat ajánlatos még fogyasztani korlátozott mennyiségben (tej, kakaó, gyümölcslevek, limonádé, szörpök, tea) illetve mi az ami nem ajánlott (cukros/aromás üdítők) illetve, ami végképp káros (energiaitalok, kávé pl.)

–       a harmadik órában a diákok (a kicsiknél a tanító néni is segíthetett) címkékről olvastak föl összetevőket az egyes italos palackokról, tanulságképpen hogy mivel is „traktálják” a vevőket jó pénzért az egyes gyártók, ezután az óra második felében a gyerekek alkottak, ki rajzolt, ki plakátot tervezett…

Az órákon a Zöld Áramlat Közhasznú Alapítvány munkatársai (Dr. Zámbó Béla kandidátus és kollégái) által lektorált, vetített /ppt./ diák tették szemléletessé az előadásokat.

A kérdőívek feldolgozása folyamatban van, az eredményekről tájékoztatjuk az iskolát, valamint az adatokat az alapítvány további tudományos munkáihoz hasznosítja.

Kékesi Márton

BMI Zöldkulcs Kft. ügyvezető

Zöld Áramlat Közhasznú Alapítvány szakértő

*A Bethlen Gábor Református Általános Iskola, Óvoda  a Társadalmi Megújulás Operatív Program keretén belül Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú intézményekben, valamint szabadidős közösségi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az iskolán kívüli szereplők bevonásával tárgyú felhívásán nyert.