Projektnapok 2012/13
Projektnapok a 2012/13-as tanévben
Osztály |
Időpont |
Téma |
1. a |
2012. 10. |
Őszi természet: Jászberény |
1. b |
2012. 10. |
Őszi természet: Jászberény |
2. a |
2012. 10. |
Környezetvédelem: Szarvas |
2. b |
2012. 10. |
Környezetvédelem: Szarvas |
3. a |
2013. 04. |
Szakállas |
3. b |
2012. 09. 24 – 27. |
Doboz |
4. a |
2012. 10. |
A víz élővilága: Poroszló |
4. b |
2012. 10. |
A víz élővilága: Poroszló |
5. a |
2012. 10. |
Budapest |
5. b |
2012. 10. |
Budapest |
6. a |
2012. 10. |
Budapest |
6. b |
2012. 10. |
Budapest |
7. a |
2012. 09. 24 – 27. |
Határtalanul – Ukrajna |
7. b |
2012. 09. 24 – 27. |
Határtalanul – Ukrajna |
7. c |
– |
– |
8. a |
2012. 10. |
Budapest |
8. b |
2012. 10. |
Budapest |
Három hétnél hosszabb projekt (TÁMOP 3.1.4.)
Projektleírás: ”Dicsőség Istennek, békesség az embernek”
A projekt témája: |
Az adventi ünnepkör: Készüljünk lélekben együtt Óvoda-Iskola-Szeretetotthon gyermekei, tanulói, lakói, lelkészei, pedagógusai, dolgozói |
Időtartam: |
2012. december 02. – december 24. |
Szervezeti keret: |
Foglalkozásokba, tanórákba beépített és tanórán kívüli és egyéb tevékenységek. |
Évfolyam: |
Óvoda, 1-8. évfolyam |
Cél: |
Az adventi ünnepkör, a kialakult hagyományainak, az eltelt századokban hozzájuk kötődő jeles napok, események, szokások, az adventi ünnepkör keresztyén hívőhöz méltó megünneplése az óvoda, az iskola minden gyermeke, tanulójának és dolgozójának aktív közreműködésével; ezáltal az összetartozás, a jó cél érdekében végzett közös tevékenység örömének megtapasztaltatása. Mindennap szereplés az idősek otthonában, egy osztály egy idős ember kapcsolata, ajándékkészítés, szereplés, köszöntés, látogatás, felolvasás, stb. |
Értékek: |
Épüljön be a gyermekek személyiségébe az együttünneplés, a mások iránti tisztelet, figyelem, odaadás. Ismerjék fel a gyermekek, tanulók a hagyományok ápolásának fontosságát |
Ismeretek: |
Legyen a gyermekeknek emléke, a tanulóknak pontos ismerete az ünnepkörről. |
Attitűdök: |
Felelősségteljes csapatmunka és az interperszonális kapcsolatok ápolása. |
Készségek: |
Együttműködés, összefüggések felismerése, kreativitás, kitartás, önálló feladatvégzés, kommunikáció, akcióterv készítése, stratégiai gondolkodás, szervezési készségek, csoportban végzett munka. |
Kiemelt fejlesztési területek: |
– lelki – érzelmi azonosulás, – szociális kompetencia, – esztétikai-művészeti tudatosság és kifejezőképesség, – anyanyelvi kommunikáció. |
Partnerek: |
Az óvoda, iskola nevelői, lelkészei, óvodások, tanulók, a gyülekezet, az intézmény dolgozói, a szülők, a település lakói. |
Feladat / tevékenység |
Módszer / dokumentumok |
Idő |
3 hétnél hosszabb projekt előkészítése, tanórán és tanórán kívüli feladatok összeállítása. |
Megbeszélés. |
november 13. |
Betlehemes játék szervezése, gyakorlása. |
Színdarab |
|
Projekt témájának megbeszélése, ötletek, javaslatok gyűjtése. Felelősök választása. Anyaggyűjtés. Adventi koszorúk elkészítése december 2-re, a Jótékonysági vásárra. A következő hetek feladatainak megbeszélése, anyagok beszerzése. |
Feladatok megbeszélése, kreativitás hangsúlyozása. Kutatás, búvárkodás a könyvtárban, az Interneten. Óravázlatok. Adventi koszorúk.
|
november 20. |
Adventi koszorú készítő verseny. |
Melyik osztályé lesz a legszebb adventi koszorú? – külön alsós és felsős eredmény. Meghívók, jutalmak. |
November 26 – 30. |
Angyalkázás megszervezése. |
Megbeszélés, nevek kihúzása. |
November 26 – 30. |
Adventi naptár elkészítése a központi faliújságon. Minden napra egy kérdés összeállítása, leadása. Alsó tagozaton saját adventi naptár, kérdések egy évfolyamon belül azonos. |
Megbeszélés, feladatok, faliújságok elkészítése. Kutatás, búvárkodás a könyvtárban, az Interneten |
november 26 – 30. |
Adventi naptár készítése, pályázat. |
Adventi naptárak. |
november 26 – 30. |
Adventi rajzverseny. |
Adventi, karácsonyi témájú rajzok, választott technikával. Meghívók, jutalmak. |
december 3 – 7. |
Angyalkázás megkezdése. |
Ajándékok. |
december 3. – december 21. |
Adventi szavalóversenyek |
Szavalóversenyek. Meghívók, jutalmak. |
december 10 – 14. |
Mikulás előkészítése. Osztályprogramok tervezése. |
Meghívók, mikulás és krampusz jelmezek. |
november 26 – 30. |
Mikulás és krampusz szépségverseny. Osztály-programok. |
Mikulások, krampuszok. |
december 6. |
Népszokások az adventi időszakban. |
Projekt munkák, gyűjtőmunkák. Kutatás, búvárkodás a könyvtárban, az Interneten |
december 3 – 7. |
Adventi énekverseny. |
Versenykiírás, jutalmak. |
december 10 – 14. |
Terítési verseny karácsony témában. |
Terített asztalok. Kutatás, búvárkodás a könyvtárban, az Interneten |
december 21. |
Országok karácsonyai, karácsonyi szimbólumok – vetélkedő |
Kutatás, búvárkodás a könyvtárban, az Interneten Tesztek. |
december 18. |
„Ünnep az orron át”; lakásdíszítés; ajándékozási szokások; karácsonyi sms-ek. |
Kutatás, búvárkodás a könyvtárban, az Interneten Képe, reklámfilmek, újságok… |
december 21. |
Karácsonyi zenék |
CD-k. |
december 21. |
Karácsonyi díszek, képeslapok készítése. |
Kutatás, búvárkodás a könyvtárban, az Interneten Képeslapok, díszek. |
december 21. |
Napi jócselekedet beosztása
Idő |
Osztály |
Szereplés helyszíne |
december 3 – 7. |
4.a, 4.b, 7.a képviselői |
idősek otthona |
december 3 – 7. |
3.a, 3.b, 7.b képviselői |
ovi |
december 10 – 14. |
5.a, 5.b, 7.c képviselői |
idősek otthona |
december 10 – 14. |
2.a, 2.b, 8.b képviselői |
ovi |
december 17 – 21. |
6.a, 6.b, 8.a, képviselői |
idősek otthona |
december 17 – 21. |
1.a, 1.b képviselői |
ovi |
Témahét: Petőfi – hét (TÁMOP 3.1.4.)
A témahét célja:
Petőfi életének, korának, munkásságának mélyebb megismerése.
Ismerkedés a reformkori Magyarországgal.
Petőfi helye, jelentősége a XIX. század első felében.
A reformkor megjelenítése a művészetekben.
A témahét feladata:
A magyarságtudat fejlesztése, nyitottság a közös értékek iránt.
– A tanulói közösségben való élet során fejlessze a tanulók önismeretét, együttműködési készségét, akaratát, segítőkészségét, szolidaritásérzését, empátiáját.
– A nemzeti, a nemzetiségi és az etnikai hagyományok tudatosítása, és ápolásukra való nevelés.
– Fejlessze a tanulókban a nemzeti azonosságtudatot, képviselje az egymás mellett élő különböző kultúrák iránti igényt.
– Erősítse az Európához való tartozás tudatát, és egyetemes értelemben is késztessen más népek hagyományainak, kultúrájának, szokásainak, életmódjának megismerésére, megbecsülésére.
– Fordítson figyelmet az emberiség közös problémáinak bemutatására.
– Ismertesse meg az egyes művészeti ágak alapvető technikáit.
– Alapozza meg a művészi kifejezőkészségek kialakítását, bontakoztassa ki a tanulók alkotó fantáziáját, és fejlessze improvizációs készségüket.
– Törekedjen a társművészetekkel való együttműködésre, kapcsolattartásra.
– A gyerekek személyisége váljon nyitottá a közösségi alkotó tevékenységek és a művészetek iránt.
– Adjon teret a gyermeki fantázia kibontakozásának, a kreativitásnak, fejlessze az improvizációs készséget.
– Időtálló értékek közvetítése révén járuljon hozzá a gyerekek ízlésének, kritikai érzékének fejlesztéséhez.
– Fejlődjön a tanulók közösség iránt érzett felelőssége, ön- és emberismerete, önálló alkotóképessége, rugalmas gondolkodása, testi, térbeli biztonsága, időérzéke, mozgásának és beszédének tisztasága.
A tanulók életkoruknak megfelelő szinten – tanórai és tanórán kívül foglalkoznak a
- minél több Petőfi vers megismerésével, élményszerű előadásával
- az 1848/49-es forradalom és szabadságharc történéseivel, azok okaival és következményeivel
- manuális és vizuális tevékenységekkel
- XIX. századi népies műdalok, népdalok, toborzók tanulásával
- közös néptánc tanulása
- az együttes munka során az egymásra figyeléssel, toleranciával
- a versenyeken megvalósuló tehetségfejlesztéssel
Fejlesztési feladatok, fejlesztendő területek:
– Megfigyelőképesség, kreativitás, összefüggés-felismerési képesség fejlesztése.
– Szociális kompetenciák /együttműködés, tolerancia, empátia/ erősítése
– Digitális kompetencia fejlesztése, információs eszközök használata, meglévő ismeretek bővítése, mélyítése.
– Kommunikációs készségek fejlesztése.
– Komplex gondolat kialakítása, egymásra odafigyelés, tolerancia, önállóság.
Tanulói tevékenységek: önálló gyűjtőmunka, csoportmunka, prezentációk készítése, beszámolók készítése és előadása, tablókészítés, kifejező versolvasás/tanulás, tánc-és énektanulás
Módszerek: anyaggyűjtés- és feldolgozás, rejtvények, feladatok megoldása, kézműves foglalkozásokon való részvétel, táncház
Eszközök: Internet, könyvek, lexikonok, digitális fényképezőgép, Interaktív tábla, karton, képek, CD-lejátszó, kártyák, feladatlapok, rejtvénykészítő programok.
Feladat/Tevékenység |
Módszer/Dokumentumok |
Idő |
Témahét, családi nap előkészítése, tanórán és tanórán kívüli feladatok összeállítása. |
Megbeszélés |
2013. febr. vége |
Tablókészítés: Petőfi élete képekben – a diák és a vándorszínész – a János vitéz – a tájleíró költő és a prózaíró – a forradalmár és a katona |
Gyűjtőmunka, kutatás, búvárkodás, plakát/tablókészítés |
2013. márc. 11. |
Prezentációk, beszámolók készítése, előadása: -1848/49. és Petőfi |
Gyűjtőmunka, kutatás, búvárkodás, prezentációkészítés |
2013. márc. 11. |
Toborzódalok és toborzótáncok tanulása |
CD |
2013. márc. 12. |
Kézműves foglalkozások: -csákó, zászló, kokárda stb. készítése, festése, -plakátfestés |
|
2013. márc. 12. |
Szavalóverseny: Legkedvesebb Petőfi versem |
Verseny |
2013. márc. 13. |
Ünnepi megemlékezés |
|
2013. márc. 14. |
Családi nap: prezentációk választott témában; színpadi bemutatók: szavalók, prózamondók, „színdarabok”; zenészek, énekesek; táncosok; |
Prezentációk, kiállítások, szereplések. |
2013. márc. |