Olvasóvá nevelés
Intézményünk olvasóvá nevelő programot dolgozott ki, mely az óvodától kezdve folyamatosan és fokozatosan próbálja az óvodás, az alsó és felső tagozatos gyermekekkel is megszerettetni a könyveket és az olvasást.
A korai olvasásra nevelés két alappillére a képességek megalapozása és a könyv szeretete.
Hogyan realizálódik mindez a mindennapokban?
Kiscsoportban az óvodába lépés első napjától ölbeli játékok, höcögtetők, lovagoltatók játszása segíteti, hogy a gyermekek megtapasztalják feléjük irányuló szeretetünket, ezáltal hamar, könnyen fogadjanak el a bennünket.
Néhány hét elteltével a jeleikhez kapcsolódó mondóka, dal, vers teszi személyessé az egymással való ismerkedést – egyúttal megalapozva a vershallgatás/tanulás iránti pozitív viszonyt. Az egymással való ismerkedés, egymás jelének, nevének megismerése mellett az önkifejezés megalapozását (az én jelemről szól felismerése) közösségi érzés formálását is elősegíti.
A mesék szintén hamar megjelennek.
Témában, terjedelemben, feldolgozás módjában egyaránt
a gyermekek fejlettségéhez igazodóan körültekintő, gondos
tervezés mellett valósítjuk meg céljainkat.
Ehhez nyújt segítséget a mesék képekkel történő megjelenítése,
mely a képi olvasás előkészítője.
A Magyar népmese napját az óvó nénik mese-előadása teszi felejthetetlenné.
Az óvodán kívül is keresünk lehetőségeket. Bábszínházi/ meseszínházi előadásokat tekintünk meg nagyobb gyermekeinkkel, akik az iskolai rendhagyó irodalomórák, színházlátogatások résztvevői is egyúttal.
Nagycsoportosaink minden évben könyvtári foglalkozáson vesznek részt. A könyv szeretetét minden csoport saját könyvekkel alapozza; lehetőséget biztosítunk otthoni könyvek behozatalra (kedvenc mesekönyv, gyűjtőmunka adott témában).