Versenyek, eredmények
A versenyeztetés célja: gyermekbarát, a tanulók életkori sajátosságaihoz alkalmazkodó, érdeklődésükre számot tartó tehetséggondozó versenyeken való szereplés, mely támogatja a tanulói személyiség kibontakoztatását adottságaikkal, fejlődésükkel, tevékenységeikkel, szerzett tapasztalataikkal összhangban.
Kiemelt fejlesztési feladatok
- Az adott évfolyamoknak megfelelő tantárgyi, tantárgyközi követelményekhez kötődően a tehetségek felkutatása.
- Tehetségek kibontakozásának hétköznapi és versenyhelyzetekben való segítése.
- A kreativitás támogatása a problémák megoldásában ahol alapvető fontosságú az elméleti ismeretek gyakorlati alkalmazása.
- Az önálló, hiteles információszerzés használata a gyakorlatban (internet, könyvtár).
- Életkori sajátosságoknak megfelelő társadalmi problémák iránti nyitottság támogatása.
- Humánus értéket védő magatartás, értékmegőrzés.
- Kritikai gondolkodás fejlesztése.
- Tanulás tanulásának elősegítése.
- Énkép pozitív alakulása.
- Kommunikációs kultúrájuk fejlesztése.
Az iskola által támogatott versenyek:
Házi Versenyek | |
Mesemondó verseny 1.-4. | Versmondó verseny 2.-4., 5.-8. |
Matematika 3.-4. | Helyesírás 3.-4., 5.-8. |
Szövegértés 2.-4. | Biológia verseny7.-8. |
Földrajz verseny 7.-8 | Szépkiejtési Verseny |
Városi versenyek | |
Bercsényi Napok versenyei | Városismereti és helytörténeti verseny |
Pánthy Napok versenyei | Hunyadi Napok versenyei |
Kistérségi Mesemondó Verseny | |
Megyei versenyek | |
„Őseink nyomában” hon- és népismereti pályázatíró verseny | Bolyai Matematika Csapatverseny |
Baptista Szeretetszolgálat Kölcsey Ferenc Általános Iskola helyesírási verseny | Bolyai Anyanyelvi Csapatverseny |
Simonyi Zsigmond Kárpát-medencei Helyesírási Verseny | Bolyai Természettudományi Csapatverseny |
Bendegúz Nyelvész | Bendegúz Tudásbajnokság |
Zrínyi Ilona Matematika Verseny | Bölcs Bagoly Verseny Kisújszállás |
Szép Magyar Beszéd | Nagykunsági Református Egyházmegyei Szépen helyesen író verseny Túrkeve |
Túrkevei Petőfi Sándor Általános Iskola által szervezett matematika és természetismereti verseny | „Színes tinták” Magyar irodalom verseny |
Országos Versenyek | |
Wass Albert Országos Vers-és Prózamondó Verseny | Országos Bibliaismereti Verseny, Kecskemét |
Országos Mesemondó, Meseíró, Kézműves és Szépíró Találkozója, Tiszakécske | Tiszántúli Református általános Iskolák Matematika Versenye |
Országos Angol nyelvi Verseny | Országos Honismereti Levelezős Tanulmányi Verseny |
Szentesi Multimédiás Bibliaismereti és Prezentációs Verseny |
Versenyeredmények 5 éves távlatban:
Tanév | Országos verseny
1-10.helyezés |
Megyei verseny
1-6.helyezés |
Városi verseny
1.helyezés |
2017-18. | 28 | 62 | 8 |
2016-17. | 18 | 60 | 22 |
2015-16. | 28 | 124 | 39 |
2014-15. | 21 | 71 | 18 |
2013-14. | 27 | 28 | 13 |
2012-13. | 27 | 26 | 5 |
2011-12. | 22 | 15 | 22 |
A tanulók eredményeinek követése.
A tehetséggondozó programban fejlesztett tanulók nyomon-követéses vizsgálata 2004-ben, majd 2012-ben történt meg. A vizsgálat elvégzéséhez, értékeléséhez sok segítséget adott a Debreceni Egyetem Pszichológiai Tanszéke.
Mindkét esetben közel 300 olyan tanuló körében történt felmérés, akik 10-14 éves korban részt vettek a komplex tehetségfejlesztő programban. Középiskolai tanulmányait egynegyedük szakközépiskolában, háromnegyedük gimnáziumban végezte. Kilencvenkét százalékuk főiskolán, egyetemen tanult tovább (elsősorban közgazdász, bölcsész, mérnöki, orvosi, jogi, pedagógiai, hittudományi karon).
A volt diákok a programban eltöltött évek alatt a tanulás hatékonyságára vonatkozóan a következőket tartották a legfontosabbnak:
- megtanulták a vizsgákra való felkészülés módszereit,
- kialakították saját tanulási stratégiáikat,
- megtanulták a hatékony időbeosztást,
- erősödött logikus gondolkodásuk,
- a tanulás során megismerték egyéni képességeiket.
Az iskolában eltöltött évek alatt személyiségjegyeik közül a tolerancia, az önállóság, a szorgalom, az összetartozás érzése és a magas igényszint erősödtek a legjobban.
Tanulmányi átlag:
év | iskolai átlag | a programban résztvevők átlaga |
2012 | 4,09 | 4,64 |
2013 | 4,11 | 4,55 |
2014 | 4,15 | 4,67 |
2015 | 4,38 | 4,78 |
2016 | 4,48 | 4,78 |
2017 | 4,54 | 4,76 |
2018 | 4,5 | 4,76 |
Sikeres középfokú nyelvvizsgázók
Nyelvvizsga (angol B2 középfok)
Tanév | B2 szóbeli | B2 írásbeli | B2 komplex (írásbeli, szóbeli) | Össz |
2017/18 | 2 | 2 | 5 | 9 |
2016/17 | 2 | 3 | 5 | |
2015/16 | 6 | 1 | 7 | |
2014/15 | 5 | 5 | ||
2013/14 | 2 | 2 |