Az iskola motivációs rendszere
Az iskola motivációs rendszere
Kiemelt feladatnak tekinti a tantestestület a tanulók folyamatos motiválását, azért hogy a tanulók pozitív beállítódással forduljanak az tanáraikhoz és a tanuláshoz. A motiváció az iskolai teljesítmény alaptényezője. Az iskolai motiváció alapvetően a tanítás-tanulás folyamatának egy olyan területe, amely a tanuló és környezete (osztálytársak, tanárok, az iskola intézményrendszere) kölcsönhatásaiban alakul ki. A tanuló felnőttekkel (szülők, tanárok, iskolai személyzet) és kortársaival való kapcsolata nyomán létrejövő érzelmi folyamatok szoros összefüggésben állnak egymással, egyazon időben fejlődnek. Ezekben a kapcsolati mintázatokban artikulálódó érzelmi tényezők, valamint a megismert normák elsajátításaként létrejövő beállítódás, azaz maga a tanulási helyzethez kötődő motiváció képezik a megismerési és az iskolai teljesítmény fő hajtóerejét. Sajnos az iskolában az életkor előrehaladtával tapasztalatok szerint az iskolához és a tanuláshoz való pozitív attitűd csökken, ezért kiemeltnek tekintik a pedagógusok a következő területek fejlesztését: iskolai légkör, az együttműködés gyakorlata, a nevelőtestület, az iskola és az osztály közössége, a szülők véleménye, a szervezett tanórán kívüli programok, az elismerések rendszere.
Az alkalmazott elismerések rendszere iskolai szinten:
Hétfő reggelente a templomi áhítaton kiemeljük az elmúlt hét pozitív eseményeit, igazgatói, osztályfőnöki, szaktanári dicséretet kapnak azok a diákok, akik kiemelkedő teljesítményt nyújtottak iskolai, városi, megyei versenyeken, rendezvényeken, vizsgákon. A tanuló ifjúság ezt lelkes tapssal jutalmazza.
Iskola legjobb tanulója nevet kapott diákok – akik nyolc éven át minden tantárgyból jeles osztályzatot kaptak és példás volt magatartásuk és szorgalmuk a bejáratnál elhelyezett dicsőségtáblán kapnak helyet
Az iskolai folyosó falán lévő tablókon kap helyet a következő tanulók fényképe:
- az iskola legjobb matematikusa, fizikusa, helyesírója, angol nyelven beszélő diákja, informatikusa, református hittanosa,
- az általános dicséretet kapott tanulók – akik a tantárgyak felénél eggyel több tantárgyból kaptak tantárgyi dicséretet,
- a versenyszabályzatnak megfelelően kiemelkedő versenyző tanulók,
- Tehetségnap évente kerül szervezésre, ahol gyermekeink megmutathatják kiváló képességeiket, művészeti, testi és intellektuális területen egyaránt az iskolai és szülői közösség előtt.
Az alkalmazott elismerések rendszere osztály szinten:
- a tanulókat elismerésben részesíti az osztályfőnök és a szaktanár, tanulmányi, vagy közösségi munka területén,
- az osztálytermekben lévő tablókon a valamilyen szinten kiemelt diákok elismerései, munkái kiállításra kerülnek.
Szülők tájékoztatást kapnak gyermekük előmeneteléről rendszeresen
- tájékoztató füzeteken keresztül,
- negyedéves egyéni személyes beszélgetések során,
- szöveges értékelésen keresztül 1-2 évfolyam,
- a tehetségtanácsadás alkalmával,
- közvetetten a média csatornáin is: Miklós TV, iskolai facebook, Honlap segítségével