Kismaros, 2016. szept.

Páratlan élmények és néhány páratlanul maradt zokni 🙂 a nyári iskolai táborban

Idén július 4-8. között, 5 napon keresztül együtt táborozhattak iskolánk tanulói Kismaroson. A közel 50 fős kis csapat vonattal utazott a Börzsöny hegység sűrű tölgyerdejébe. Szállásunk a Magosfa Alapítvány Központjában, 4 fős faházakban volt.

A hosszú utazás után megismerkedtünk a táborhellyel és annak környékével. Beosztottuk a hálótársakat, kialakítottuk a tábor házirendjét, közösen megbeszéltük az alapvető szabályokat, kijelöltük a napi felelősöket, és megbeszéltük kinek mi lesz a feladata (reggeli: Regge Lili, lámpaoltás: Villany Leó, fürdés: Spongya Bori stb.) Majd mindenki elvonult saját csapatnevet és csatakiáltást alkotni, amit elő is adtunk egymásnak. (Szalamandra csapat, Királylány csapat, Wörös Panda csapat stb.)

A táborlakókra igen sokrétű és élményekben gazdag programok vártak.

Megérkezésünk másnapján máris egy egész napos túrára indultunk, ami nem volt könnyű. Lejtőkkel, erdei utakkal küszködve haladtunk, de minden nehézséget feledtetett a gyönyörű vadvirágos szántó, kaszáló. Csapatfeladatok, játékok segítségével megismertük az erdő kincseit. Végül eljutottunk Törökmező (14 km) árnyas völgyébe, a zegzugos fagyökerek közt eredő Fehér-forrás csoporthoz.

Hosszú, fárasztó túra után csak egy kis pihenőnk maradt a táborban. Még ezen a napon várt ránk egy igen izgalmas éjszakai túra. Vezetőnk segítségével bemerészkedtünk – zseblámpa nélkül – a nappal is árnyas szurdokvölgybe, ahol megtapasztalhattuk a teljes sötétséget. Megtanultunk a sötétben figyelni és értelmezni az erdő neszeit. Miután leküzdöttük a félelmeinket, még egy bátorságpróba következett. Mindenkit egyedül hagytunk egy fánál a sötét erdőben, hogy megélhessük a magány és az egyedüllét érzését. Amikor lefeküdtünk még sokat beszélgettünk a sötétségről.

A sok gyaloglás után, szerdán örömmel pattantunk kerékpárra, hogy betekinthessünk a Kismarosi-holtág vízi világába. Csodaszép környezetben tekertünk. A holtág sulyommal és vízitökkel borított, vízén jégmadár és szürke gém is gyakori vendég. A Duna mellett kerékpározva a Dunakanyar talán legszebb panorámájú homok strandjához értünk, szemben a Visegrádi várral. Az áradó Duna sajnos megakadályozott bennünket abban, hogy a Homokszigeten fürödhessünk. Hazáig tartó biciklis versennyel zártuk a túrát.

Délután kis kukták segítségével palacsintasütésbe kezdtünk. Kb. 3 órát vett igénybe a 100-nál több palacsinta elkészítése. A tábortűz mellett pedig 5 perc alatt elfogyasztottuk…

Csütörtökön a királyréti erdei kisvasúttal érkeztünk Szokolyára, a Kacár tanyára. A tanyán elkészítettük az ebédünket: kenyeret dagasztottunk, öklöztük a tésztát addig, amíg kivethető nem lett, majd kemencében megsütöttük. Nehéz munka, ahogy a kovácsolás és a fafaragás is, amivel szintén megismerkedhettek a gyerekek. Népi játékokat játszottunk és a ház körüli állatokat közelebbről megnézhettük. Élményekben gazdagon, hátizsákunkban az általunk sütött kenyérrel tértünk vissza a táborba.

Az utolsó estén tábortűz mellett búcsúztunk a tábortól. A Ki-mit-tud?-on egyéni és csoportos produkciókkal léphettek fel a lelkes gyermekek (Asztro-show, foci bemutató, Teve-nyelv, Tele-shop paródia, öltöztető verseny stb.)

Az idei tábor feledhetetlen élmény volt. A gyermekek erdei környezetben, változatos programok által ismerkedhettek meg a Börzsöny hegység kincseivel. Az együtt töltött 5 nap után, fáradtan ugyan, de nagyon boldogan, feltöltődve, új élményeket, tapasztalatokat, barátokat szerezve jöttünk haza Kismarosról.

Nekem a túrák tetszettek a legjobban. A Testvér forrás és az erdő nagyon szép volt. Ajándéknak is a forrás vizét hoztam haza. Tetszett a csatakiáltás, a játékok, a tábortűz, a tábori dal, a kis vázlatfüzet, az esti túra, a táborhely, Áron bácsi… MINDEN! 🙂

(Kecső Hajnalka 4. b)

Gazdag élményt nyújtott a gyerekeknek ez a változatos program. Hatással volt érzelmi életükre, gazdagította személyiségüket, erősítette együttműködő képességüket. Mi pedagógusok örömmel vettünk részt ebben a tevékenységben fáradságunk ellenére is. Köszönjük a lehetőséget!