Tanulástechnika gazdagító programpár 7. B

Tanulástechnika gazdagító programpár, 7. B

 

 

(A videó letölthető ide kattintva.)

A tábor programjában kiemelt szerepet kapott a csapatépítés, közösségépítő, személyiségfejlesztő játékok beiktatása. A leglényegesebb elem a sokoldalú képességfejlesztés, a hatékony tanulástechnikák elsajátítása volt. Ennek érdekében a következő tevékenységeket folytattuk.

Az első nap az egészséges életmód keretében zajlott. Ráhangolásképpen játszottuk a bizalomépítő harangozás játékot, majd a milyen vagy személyiségépítő játék következett. Egészséges életmóddal kapcsolatos szöveget olvastak a tanulók, majd ehhez kapcsolódóan tesztelték szaglásukat (fűszereket kellett felismerni szaglás alapján). Megkeresték lexikonban az ismeretlen kifejezéseket, tagolták, értelmezték a szöveget. Mit lehet egyáltalán enni prezentációt néztek, majd ennek kapcsán vitatkoztak, véleményeket ütköztettek az egészséggel kapcsolatosan. Ezután plakátot terveztek, rajzoltak. A téma zárásaként a szavazócsomag segítségével tesztet oldottak meg. A nap második részében tanulási motiváció kérdőívet töltöttek ki, melynek tartalmát megbeszéltük, a véleményeket ütköztettük. A diákmentorok elmondták saját tapasztalataikat, hitelesen bizonyították annak jelentőségét, hogy mennyit jelent most a középiskolában a nálunk (az általános iskolában) elsajátított tanulási technikák, módszerek. Kikapcsolódásképpen modern táncot tanultunk.

A második napot „túlélőgyakorlattal” kezdtük, majd beszéd mellőzésével repülőt építettünk. Így ráhangolódtak az aktuális szövegfeldolgozásra, mely „A bolond falu” címet viseli. Szövegértés, szómagyarázat, szinonima-gyűjtés, szókincsbővítés, szereplők jellemzése, jelmeztervezés, díszlet- és plakátkészítés következett. A diákmentorok jelentős szerepet vállaltak a feldolgozás során, különösen a dramatizálás, szereposztásban segítettek. Megbeszéltük a hatékony tanulás körülményeit, az elemi tanulási stratégiákat. Szívhez és elméhez szóló gondolatokat hallgattak meg tanulóink a mentoroktól, hogy milyen sokat kaptak ők ettől az iskolától. Kikapcsolódásképpen folytattuk a modern tánc tanulását.

A harmadik napon activity-vel kezdtünk. Egyéni tanulási módszereikről tartottak tanulóink beszámolót. Ezután az előző napon olvasott történet előadásának megszervezése, betanulása, próbája következett, melyet előadtunk az azonos időben zajló másik gazdagító programpáron résztvevő tanulóknak. Táborunkat hangulattérképpel zártuk, és azzal az elhatározással, hogy a tanult táncot flash mob keretében előadjuk az iskola közössége előtt.

Banáné Szőke Ilona

Készül a plakát

Milyen legyen a gyümölcstál?

Papp Vivien diákmentor

Kész a repülő