Gazdagító programpár a 8. B osztályban

Gazdagító programpár a 8. B osztályban

A gazdagító programpárunk következő „állomása” az intenzív szünidei program volt, melynek időpontját a nyári szünet végére terveztük. Az első napon ráhangolásként tréningjátékokat játszottunk, amelyek segítették a jó hangulat kialakulását, az együvé tartozás érzésének elmélyülését, valamint segített az értékek, és érzések tisztázásában. Ezt követően a tanulók belevetették magukat a racionális számok világába, ami elég jól megmozgatta az agyukat. Délután a tréningjáték az egyén értékrendjének tisztázását célozta meg, amit nagyon szépen vettek a gyermekek, ezzel párhuzamosan szövegértés feladatokat oldottak meg.  A pályaismertető leírások, riportok egészen izgalmasra sikeredtek. Megismerkedtünk olyan mesterségekkel, amelyek ma már nem, vagy részben léteznek, vagy egészen más nevet viselnek. Sok új információ keltette fel az érdeklődésüket, gondolkodtatta el őket. Ezután szituációs játékokkal és activytivel mutattunk be foglalkozásokat, hoztunk közelebb számukra ismeretlen pályákat. A második napon, hogy frissek legyenek matematika fejlesztéssel kezdtünk, átismételték, gyakorolták az arányosságot, a százalékszámítást, és a jól megdolgoztatott kis agyak arra a kérdésre bukkantak a következő foglalkozáson, „Mi leszel, ha nagy leszel?”. Különböző kérdőívek és tesztek segítségével megnéztük, ki milyen irányba induljon, milyen pályára alkalmas, milyen pályát ne válasszon. Megbeszéltük, hogy ez egy pillanatnyi állapot, fejlődni, változni fognak még. Ebéd után a magyar iskolarendszerrel ismerkedtünk. Megismerkedtünk a Pályák világa – Neked! munkaerőpiaccal, eljátszottunk egy felvételi elbeszélgetést iskolában, munkahelyen. Tisztáztuk honnan kaphatunk segítséget, tájékoztatást a pályaválasztáshoz, iskolaválasztáshoz.

A harmadik napon játszottak a geometriával síkban, térben síkidomokkal, testekkel, közben átismételték az összes tudnivalót. A SWOT-analízis megdolgoztatta őket, és rámutatott arra is, hogy önismeretüket milyen irányban kell fejleszteni a következő időszakban. A szövegértés elutaztatta őket más országokba. Az ebéd után hiány – és divatszakmákkal ismerkedtünk filmeket, riportokat néztünk. Az egyéni tervek, célok is hasznosak voltak, megmutatták hol kell súlypontoznom a fejlesztő munkámat a következő időszakban, milyen önismereti területeket, képesség fejlesztő feladatokat irányozzak elő.

A munka gördülékenységét, érdekességét, színvonalát folyamatosan a mentorok biztosították. A három nap felváltva voltak jelen a munkában. Balogh Fruzsina egyetemen andragógia szakon végzett,  így ő egyedül is képes volt a tréningjátékokat levezetni, a SWOT-analízist elemezni, így kisebb csoportokban is tudtunk dolgozni, ami még hatékonyabbá tette a tanulók önismeretét. Ő teljes értékű fejlesztő társként volt jelen a három napon 6 órában. Papp Sára turisztika-vendéglátás szakos főiskolai hallgató a személyes tapasztalatait átadva, azokat beépítve szintén kis csoportokban foglakozott a tanulókkal a három nap alatt 6 órában. Töltszéki Tímea egészségügy főiskolára jár, ő megint egy másik területet tudott képviselni a gyermekeknek. Mind a hárman iskolánk tanulói voltak. Három különböző korosztályt képviseltek, három különböző iránnyal. Timi OKJ-s képzésen is részt vett mielőtt főiskolás lett, ez irányú tapasztalatai is segítették a tájékozódást.

Répási Éva